Етапи створення ОСББ

1️⃣ Створення ініціативної групи.

2️⃣ Підготовча робота до скликання Установчих зборів.

3️⃣ Проведення Установчих зборів.

4️⃣ Державна реєстрація ОСББ.

Особливості реєстрації ОСББ

  1. Ініціативна група повинна складатись не менш як з 3 співвласників житлових/нежитлових приміщень будинку. Створення ініціативної групи оформлюється протоколом. В протоколі доцільно розписати хто з членів ініціативної групи буде мати повноваження щодо організації установчих зборів, повідомлення інших співвласників тощо. Тобто варто розподілити повноваження. Також доцільно оформлювати протоколом усі засідання ініціативної групи, щоб фіксувати поточні домовленості.

2. Підготовча робота до скликання установчих зборів

Ініціативна група має право скликати установчі збори. Перед цим необхідно зібрати інформацію про співвласників багатоквартирного будинку для того щоб належним чином їх попередити про проведення установчих зборів. Вам потрібно повідомити саме власників квартир, а не звичайних жителів.*Інформацію про співвласників можна знайти в архівах БТІ (якщо будинок було введено в експлуатацію до 2013 р.) або у Центрі надання адміністративних послуг (якщо будинок було введено в експлуатацію після 2013 р.).На основі зібраної інформації формуємо реєстр співвласників і тоді повідомляти про проведення зборів тих осіб, які входять до реєстру. Це полегшить Вашу роботу, оскільки трапляються ситуації коли мешканці квартир не завжди є їх власниками.Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом).Якщо одна квартира перебуває у спільній власності кількох осіб, то до реєстру співвласників багатоквартирного будинку потрібно внести відомості про кожного з них. Відповідно, повідомити про проведення установчих зборів також потрібно всіх співвласників.

🔷Проєкт Статуту ОСББ.

З проєктом статуту необхідно обов’язково ознайомити співвласників;Статут складається на основі Типового статуту об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 № 141.Співвласники можуть доповнити статут додатковими нормами на власний розсуд. Головне щоб ці норми не суперечили чинному законодавству України.

🔷Проєкт протоколу установчих зборів;Реєстр співвласників будинку (це необхідно для того щоб з’ясувати хто зі співвласників присутній на зборах та кого потрібно буде опитати в письмовій формі у разі відсутності).Кандидатури у члени правління та ревізійні комісії.

3. Проведення установчих зборів.

Порядок денний установчих зборів повинен включати:

🔷Обрання голови та секретаря зборів;*Голова зборів обирається більшістю присутніх на зборах (це питання не виноситься на письмове голосування, оскільки стосується лише порядку проведення зборів).

🔷Створення ОСББ та затвердження його назви; Назва ОСББ має бути унікальною. Тому перед проведенням зборів доцільно перевірити у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців чи не створена юридична особа з такою самою назвою.

🔷Затвердження Статуту ОСББ та надання повноважень голові установчих зборів для підписання статуту ;

🔷Обрання членів правління та членів ревізійної комісії;

🔷Обрання уповноваженої особи для подання документів для державної реєстрації ОСББ.Рішення на установчих зборах приймаються шляхом голосування. Голоси розраховуються пропорційно до площі квартир. Тобто кожен власник квартири або нежитлового приміщення має кількість голосів пропорційну площі його квартири або нежитлового приміщення. Співвласник може голосувати лише «за» або «проти». Для прийняття кожного рішення потрібно набрати понад 50% голосів співвласників.Співвласники, що не були присутні під час проведення установчих зборів голосують під час письмового опитування протягом 15 днів з дня проведення установчих зборів. В такому випадку кінцевий підрахунок голосів здійснюється після проведення письмового опитування.Рішення установчих зборів оформлюється протоколом. Рішення оформлюється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування (“за” чи “проти”). Належним чином прийняте та оформлене рішення загальних зборів про створення об’єднання, поширюється на всіх без винятку співвласників будинку.

4. Державна реєстрація ОСББ

Якщо було набрано достатню кількість голосів і рішення про створення ОСББ прийнято, потрібно підготувати наступні документи для державної реєстрації:

1️⃣Протокол установчих зборів з додатками (листи голосування та листи письмового голосування співвласників). Протокол підшивається, пронумеровується, підписується головою та секретарем зборів.

2️⃣Статут ОСББ. Статут прошивається, пронумеровується та підписується головою та секретарем установчих зборів.

3️⃣Заява про державну реєстрацію юридичної особи.Документи для реєстрації подаються державному реєстратору або нотаріусу.

Це зображення має порожній атрибут alt




Запис SEO Settings

Перемкнути панель: Запис SEO Settings

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *